Ontstaan van het bedrijf
Jorgo De Groof werkt Sinds 2005 als professioneel klankmonteur en muzikant voor tv, film, reclame, games, theater, enz.
Bezoek zijn
Zijn job spreekt tot de verbeelding van veel mensen, maar om eerlijk te zijn vindt hij de meerwaarde soms ver te zoeken. Al jaren stelt mezelf de vraag: “kan ik met mijn vaardigheden niets waardevoller doen?”
In 2011 leed Marcel, de vader van een boezemvriend, aan terminale kanker. Tijdens een ziekenbezoek kwamen ze op het idee om van zijn levensverhaal een uitgebreid audioportret te maken aan de hand van interviews met hem. Toen de man stierf heeft Jorgo voor zijn familie reeds een korte versie gemaakt om af te spelen tijdens de dienst. De reacties waren erg ontroerend.
In 2012 stierf plots de vader van een andere vriend. Voor zijn familie heb ik iets gelijkaardig gedaan. Weer merkte ik dat vrienden en familie er troost in vonden. Verschillende mensen in mijn omgeving vroegen me waarom ik met dit idee verder niets deed. Omdat het zo waardevol is.
Dat heeft me aan het denken gezet. Of beter gezegd: aan het voelen. De tijd was rijp om het roer om te gooien en de overgang te maken van commerciële media naar intieme media. Want daar ligt mijn hart.
Resultaat!
Jorgo De Groof heeft nu een eigen bedrijfje, genaamd
Koesterende Klank. Mensen kunnen bij hem gepersonaliseerde
Audiocreaties laten maken, zoals bv. een Hoorspel met hun eigen
vertelstem of met de stemmen van familie en vrienden die elk een
rolletje spelen. Daarnaast biedt hij ook nog andere Aucioconcepten aan,
zoals Audioportretten, Auditief Eerbetoon, Recyklank (=oude
(tape-opnames in een nieuw creatief jasje)
Nieuwsgierig geworden? Kijk dan eens op: koesterendeklank.com. Helaas is deze website (nog) niet geoptimaliseerd voor blinden en slechtzienden, maar het is zeker de moeite waard om een kijkje te nemen.
[/responsivevoice]